
Сторінка практичного психолога
Шановні батьки!
З 01 квітня 2024 року в нашому онлайн - садочку працює психолог Петровська Олена Миколаївна, яка забезпечить психологічну підтримку всім учасникам освітнього процесу.
Психолог (дитячий) – педагог, який займається з дітьми, які не мають відхилень у психічній сфері. Він не ставить діагноз, а може зробити умовно-варіативний прогноз на майбутнє. При необхідності може запропонувати пройти консультацію у спеціалістів: психіатра, невролога, логопеда.
Основними функціями практичного психолога в дитячому садку є створення умов, які сприяють охороні фізичного і психічного здоров'я дітей, забезпеченню їхнього емоційного благополуччя, вільного і ефективного розвитку кожної дитини. Це здійснюється за допомогою діагностичної, корекційно-розвиваючої, профілактичної та просвітницької роботи тощо.
Бесіда, спостереження, анкетування – методи, які допомагають психологу краще зрозуміти і спрогнозувати варіанти розвитку дитини, підібрати оптимальні умови для розкриття його інтелектуальних особливостей.
При необхідності, психолог проводить індивідуальні чи групові заняття з дітьми, що мають розвиваючу спрямованість. Всі заняття проходять в ігровому ключі, у роботі використовуються казки, рухливі ігри, психогімнастичні етюди, елементи арт-терапії (творча діяльність).
На жаль, вирішити психологічні проблеми дітей тільки в умовах дитячого садка, на заняттях з психологом неможливо.
Без взаємодії з батьками дитини така робота буде носити поверхневий характер. Тому, в першу чергу, бажання батьків взаємодіяти з психологом, допомогти дитині подолати проблемні моменти, є найважливішим фактором на шляху змін на краще.
Тільки спільна плідна робота дасть позитивний результат.
Як відомо, краще не чекати проблеми, а зробити все, щоб її уникнути.
Слідкуйте за повідомленнями психолога в групових чатах.
Графік роботи
практичного психолога Закладу дошкільної освіти (ясла – садок) «Золотий ключик» Новомиколаївської сільської ради
ПЕТРОВСЬКОЇ ОЛЕНИ МИКОЛАЇВНИ
Щоденно: з 8.00 -12.00 .
Вихідні дні : субота, неділя.
Матеріали для педагогів та батьків щодо психолого-педагогічного супроводу дітей дошкільного віку.
1. Як заспокоїти дітей під час війни https://mon.gov.ua/ua/news/monzapuskaye-informacijnu-kampaniyu-pro-te-yak-zaspokoyiti-ditej-pid-chas-vijni.
2. Як подбати про дитину, якщо ви знаходитеся з нею в укритті https://www.youtube.com/watch?v=VpJXr3UXCvo.
3. Як говорити з дитиною, якщо батько чи мати захищає країну HTTPS://MON.GOV.UA/UA/PSIHOLOGICHNA-TURBOTA-VID-SVITLANI-ROJZ/YAKSHOBATKO-CHI-MATI-ZAHISHAYE-KRAYINU.
4. Правила підтримки, якщо родина евакуюється з дитиною https://www.youtube.com/watch?v=8ml9RPFun7s.
5. Фізична безпека дітей під час війни. Сайт «Освітній омбудсмен України» https://eo.gov.ua/fizychna-bezpeka-ditey-pid-chas-viyny-pravylapovedinky-v-evakuatsii-na-okupovanykh-terytoriiakh-i-v-zoni-boyovykhdiy/2022/03/19/.
6. Як підтримати дитину, якщо ви опинились у зоні активних бойових дій https://www.unicef.org/ukraine/stories/safety-backpacks-and-ways-to-reducestress. 13
7. Поради, як підтримати дитину в дорозі від ЮНІСЕФ https://www.unicef.org/ukraine/stories/how-to-support-a-child-on-the-road.
8. Рекомендації для населення під час воєнного стану https://phc.org.ua/news/rekomendacii-dlya-naselennya-pid-chas-voennogo-stanu.
9. Як поводитися на блокпостах з перекладом на жестову мову https://www.youtube.com/watch?v=-YPGsjyjqQI.
10. Ресурси позитивного батьківства від ЮНІСЕФ «П'ять мов у спілкуванні з дитиною» https://www.unicef.org/ukraine/documents/five-lovelanguages-in-communication-with-child.
11. Підтримка батьків та дітей під час війни https://www.unicef.org/ukraine/parents-children-support-during-military-actions.
12. Психологічна допомога для дітей Психологічна турбота від Світлани Ройз - YouTube.
13. Як підтримати дітей у часи невизначеності та стресу. Поради від ЮНІСЕФ https://www.unicef.org/ukraine/stories/7-tips-for-parents.
14. Як допомагати дітям у замкненому просторі https://www.barabooka.com.ua/yak-dopomagati-dityam-u-zamknenomu-prostori/
15. Для тих, хто приймає емігрантів і переселенців, для допомоги в адаптації . https://www.youtube.com/watch?v=UXnS_T5JD5s&list=PLFVSJgZgf7h8rXg9TT yevxZkdfxAQXodS&index=8
16. «Розкажи мені». Безкоштовна інтернет-платформа для психологічних консультацій. https://tellme.com.ua/
17. Перелік матеріалів для дошкілля «Сучасне дошкілля під крилами захисту» . HTTPS://MON.GOV.UA/UA/OSVITA/DOSHKILNA-OSVITA/SUCHASNEDOSHKILLYA-PID-KRILAMI-ZAHISTU/PEDAGOGAM-ZAKLADIV-DOSHKILNOYI-OSVITI
18. Платформа розвитку дошкільнят "НУМО" Навички для дошкільнят. https://numo.mon.gov.ua/.
19. Онлайн-садок НУМО – спільний проєкт ЮНІСЕФ та Міністерства освіти і науки України. Розвивальні відеозаняття для дітей 3-6 років https://www.youtube.com/playlist?list=PLJ231j4oXT7GY_u4kkhrKIpVJLyS2WL g.
20. Онлайн-медіаресурс, присвячений освіті та вихованню дітей в Україні https://osvitoria.media/
Консультація " Як підтримати дітей під час війни"
Щоб дитинство було щасливим.
З метою здійснення інформаційної підтримки психологічного супроводу освітнього процесу в ЗДО практичним психологом Петровською О.М. в період з 08.04 . по 12.04. 2024 р. запропоновано матеріали для вихованців , батьків, педагогів з надання психологічної допомоги в екстрених та кризових ситуаціях: "Поради для батьків, як підтримати дитину під час війни", ігри для зняття стресу в дітей "Намалюй пташку".
Мета гри – подарувати радість іншим та нагадати про те, що щастя криється в простих і буденних речах. Гра «Спробуй повтори» покращує пам'ять, самоконтроль поведінки, підвищує концентрацію уваги, впливає на формування просторових орієнтацій, підвищує впевненість у своїх силах.
Для розвитку зорово- просторового орієнтування, уваги, дрібної моторики Олена Миколаївна провела гру- «Складання фігур».
Онлайн – заняття для всіх вікових груп на тему: «Подорож до країни настрою» сприяло створювенню емоційного комфорту, формуванню у дітей здатності розуміти свій емоційний стан, виховувало доброзичливе ставлення до інших.
Важливим напрямком роботи психолога є профілактично –просвітницька діяльність. Інформаційна хвилинка "Чому виникає м'язова напруга? та вправа "Черепашка"вчить дітей швидко справлятися з психоемоційним та м'язовим напруженням.
Консультація для батьків : "Вікові кризи в житті дитини: як розпізнати та чим зарадити?"
В процесі розвитку діти відчувають ряд змін – емоційних, фізичних та пізнавальних, а також переживають кризи й дуже важливо їх вчасно помітити.
Психологи – Фрейд, Піаже, Еріксон, Виготський, Ельконін, Брунер – висували свої припущення та класифікації щодо дитячого розвитку. Всі вони відрізнялися. Втім, можна прослідкувати ряд особливостей та схожостей.
Кризами називають ті періоди життя людини, які є переломними чи поворотними. Коли звичний стан речей не влаштовує, але людина ще не виробила нових стратегій чи навичок, аби реагувати та мислити інакше.
Поговоримо про вікові кризи, які переживають діти та як батькам орієнтуватися: це криза чи ще ні? Як підтримати дитину?
Пам'ятка "Тривожні діти . Дитячі страхи. Як їх подолати"
https://youtu.be/vDazALmFQsM?feature=shared
Психологічна служба забезпечує своєчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку здобувачів освіти, мотивів їх поведінки й діяльності, сприяє створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань закладу освіти.
Згідно плану роботи психолога проведено гру «Чого не вистачає?» , яка допомогла розвинути у дитини необхідні навички і якості: увагу, пам'ять, посидючість, логічне та образне мислення.
Корекційно -розвивальне заняття «Дерево сили» в zoom проходило у вільній, невимушеній, веселій формі за допомогою техніки арт – терапії. На заняттях малюк одночасно з отриманим задоволення розкриває власні творчі здібності , малюючи пальчиками. Дана техніка допомагає дитині зняти емоційну напругу, відчути підтримку.
Консультація для батьків на тему:"Розвиток мовлення дітей дошкільного віку" сприяла підвищенню психолого-педагогічної культури і компетенції дорослих, які беруть участь у вихованні дитини.
До Міжнародного деня протидії булінгу (День боротьби з цькуванням), Петровська О.М. провела просвітницьку роботу щодо профілактика будь – яких форм насилля над дитиною.
https://youtu.be/9BdUj2JDceQ?si=00U7jqi3RKg0CEWu
Відповідно до плану роботи на жовтень 09.10.2024 р. проведено семінар-практикум: «Психологічна допомога педагогам під час воєнних дій».
Відповідно до плану роботи на жовтень з 21.10 по 25.10.2024 року Петровська О.М. провела з вихованцями та батьками закладу дошкільної освіти цікаву та змістовну роботу.Надала консультацію для батьків « Підтримка».Слова підтримки для дітей — це невидима сила, що допомагає їм рости впевненими, сміливими та щасливими.Прості, здавалося б, слова допоможуть дитині відчувати ВАШУ ПІДТРИМКУ, навіть тоді, коли Ви не поряд.Під час онлайн заняття Олена Миколаївна створила позитивний емоційний настрій , розвивала пізнавальні психічні процеси . За допомогою дидактичної гри "Резиночки" вдосконалювала дрібну моторику, координацію рухів, мислення, увагу , мовлення . Завдяки дихальній гімнастиці, діти вчилися розслаблятися, заспокоюватися.
Протягом тижня з 30 грудня 2024 року по 3 січня 2025 року практичним психологом закладу дошкільної освіти було проведено таку роботу:
Консультація для батьків «6 простих, але теплих фраз, які роблять дитину щасливішою».
Батькам роз'яснювали, як теплі слова сприяють зміцненню емоційного зв'язку з дитиною, підвищують її самооцінку та додають у повсякденне життя радості.
Розглядалися шість ключових фраз:
1.«Я тебе люблю».
Вираження любові формує у дитини відчуття безпеки та впевненості. Особливо важливо підтримувати підлітків, які часом можуть відчувати нестачу уваги.
2.«Я рада, що ти в мене є».
Слова, супроводжені обіймами чи поцілунками, допомагають дитині відчувати власну важливість і цінність.
3.«Дуже дякую».
Вираження вдячності за будь-які зусилля чи допомогу мотивує дитину до нових старань і зміцнює її впевненість.
4.«Я тобі довіряю».
Довіра між батьками й дітьми сприяє чесності, відкритості та взаємоповазі.
5.«Ти в мене дуже розумний».
Похвала здібностей заохочує дитину вірити у свої сили, навіть у разі невдач.
6.«Я тобі вірю».
Підтримка та довіра формують упевненість і самоповагу у дитини.
Батьки активно ділилися своїми прикладами застосування цих фраз, а також відзначали їхній вплив на позитивну динаміку поведінки дітей.
Пальчикова гімнастика «Ялинка.
Діти із захопленням виконували рухливу гру, зображуючи ялинку руками. Завдання сприяло:
• Розвитку дрібної моторики та координації рухів;
• Стимулюванню уяви та креативності;
• Створенню святкового настрою.
Завдяки цій активності діти розвивали точність і плавність рухів, отримуючи при цьому радісні емоції.
Онлайн-заняття в Zoom.
Мета заняття — формування позитивного емоційного клімату, зняття напруги та розвиток когнітивних здібностей.
Проведена діяльність включала: розвиток пам'яті та уваги. Інтерактивні ігри та вправи на логіку тренували мислення та спостережливість, створення доброзичливого простору. Атмосфера заняття сприяла вільному спілкуванню, позитивному настрою та активній участі дітей.
Після заняття діти демонстрували хороший настрій і бажання ділитися враженнями, а батьки відзначали їхній ентузіазм та радість від нових вражень.
ІГРИ ДЛЯ ЗНЯТТЯ СТРЕСУ У ДІТЕЙ
Консультація для батьків : « Психологічні наслідки фізичних покарань у вихованні».
Тиждень безпечного Інтернету під гаслом:
«Я – за безпечний Інтернет!» 🌐
💻 Інтернет – це чудовий помічник для навчання, ігор та спілкування. Але важливо знати, як користуватися ним безпечно!
📍 Інтернет – як велике дерево знань. На ньому ростуть різні плоди: смачні й корисні, але іноді – гіркі або навіть шкідливі. Щоб вибирати тільки найкраще, потрібно бути обережним!
💡 Як зробити Інтернет безпечним для себе та своєї родини?
1️⃣ Не розповідайте особисту інформацію незнайомцям.
(Адреса, номер телефону, де гуляєте – це секрети для незнайомих людей.)
2️⃣ Разом із батьками перевірте налаштування соцмереж.
(Чи можуть чужі люди бачити ваші фото та інформацію?)
3️⃣ Будьте обережні з тим, що пишете і що читаєте.
(Не вся інформація в Інтернеті правдива, тому важливо запитувати поради у дорослих.)
👩💻 Шановні батьки!
📌 Навчайте дітей правилам безпеки в Інтернеті.
📌 Обговорюйте, які сайти та ігри корисні.
📌 Станьте першими помічниками в цифровому світі!
🤝 Давайте разом зробимо Інтернет безпечним для наших дітей!

Практичним психологом за тиждень з 18.08 по 22.08 проведено наступну роботу:
Понеділок, 18.08 - заняття із зорової гімнастики. Вихованці в ігровій формі знайомилися з вправами для очей, що допомагають знімати втому та розслабляти зір. Мета — запобігання перевтомі та формування корисної звички дбати про здоров'я очей.
Вівторок, 19.08 - заняття «Прості ігри — розвиток мозку». Під час вправ діти тренували увагу, пам'ять, мовлення та самоконтроль. Використовувалися прості нейроігри, які можна застосовувати як у групі, так і вдома.
Четвер, 21.08 - онлайн-заняття «Настрій мого дня». Вчилися розуміти й визначати свій емоційний стан, розвивали навички колективної взаємодії, дружби та співпраці з однолітками. Завдяки цьому в групі сформувався позитивний психологічний клімат.
Робота практичного психолога з 25 по 28 серпня 2025 року була спрямована на розвиток пізнавальних процесів у вихованців та надання консультативної допомоги батькам.
Проведено групове заняття, під час якого діти виконували вправу «Знайди тінь». Ця вправа є ефективним інструментом для розвитку уважності, спостережливості, а також аналітичного та логічного мислення. Мета завдання полягала у правильному співставленні зображень предметів та тварин з їхніми відповідними тінями. Вправа сприяла покращенню концентрації уваги, зорового сприйняття та координації «око-рука».
Під час консультації для батьків на тему «Психоемоційний розвиток дитини через тактильний контакт» психолог наголосила на важливості фізичного контакту. Було роз'яснено, що тактильний контакт, зокрема обійми, сприяє виділенню гормону окситоцину, який відіграє ключову роль у зниженні рівня стресу та стимулюванні розвитку нейронних зв'язків у мозку. Батьки отримали практичні рекомендації щодо того, як за допомогою обіймів та лагідного дотику підтримувати гармонійний розвиток своїх дітей, зміцнюючи їхнє відчуття безпеки та емоційного благополуччя.